Partnerzy serwisu:
Pasażer

Bełchatów: Po przedłużeniu linii nie będzie pociągów dalekobieżnych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Bełchatów: Po przedłużeniu linii nie będzie pociągów dalekobieżnych
fot. Roman Czubiński (2012 r.)Most na linii 24 w okolicy Bełchatowa
Mimo planowanych inwestycji infrastrukturalnych Bełchatów nie doczeka się obsługi koleją dalekobieżną. Ministerstwo Infrastruktury nie ma bowiem planów dotowania kursów korzystających z projektowanego ciągu Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Chorzew-Siemkowice. Tłumaczy, że obsługa trasy leży w kompetencji marszałka.

Trwają przygotowania do budowy przedłużenia istniejącej linii kolejowej 24 Piotrków Trybunalski – Bełchatów w kierunku Magistrali Węglowej (linia 131). Zawarty niedawno przez rząd i województwo pakt kolejowy zakłada realizację inwestycji w ramach dwóch projektów. Pierwszy obejmuje modernizację i elektryfikację fragmentu Piotrków – Bełchatów oraz dobudowę odcinka Bełchatów – Bogumiłów. Drugi zakłada zaś poprowadzenie torów od Bogumiłowa do stacji Chorzew-Siemkowice, leżącej na przecięciu „Węglówki” z linią 146 Chorzew-Siemkowice – Wyczerpy.

Będą wyłącznie pociągi regionalne

Oba zadania mają być finansowane z różnych źródeł. Pierwsze będzie prowadzone w ramach rządowego programu Kolej Plus, drugie powinno dojść do skutku dzięki dotacji z funduszy unijnych szczebla regionalnego. Mimo to trasa na każdym z odcinków ma być gotowa do roku 2029. Wówczas przewozy zamierza zainaugurować tam województwo łódzkie, kierując do Bełchatowa pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

W ponad 50-tysięcznym Bełchatowie nie wsiądziemy natomiast do pociągów PKP Intercity. – Obecnie nie ma w planach uruchomienia pociągów dalekobieżnych kursujących po wspomnianej trasie – mówi Anna Szumańska, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Tłumaczy ona, że resort przygotowuje ofertę w oparciu o plan transportowy.

Połączenia istotne dla lokalnej społeczności to kwestia samorządu

– Plan ten nie obejmuje stacji Bełchatów oraz Chorzew-Siemkowice – stwierdza nasza rozmówczyni. Przypomina, że do tej ostatniej można obecnie dotrzeć pociągami ŁKA i Polregio. Obie spółki uruchomiły kursy do Częstochowy, a ŁKA także do Łodzi, w grudniu 2024 r.

– Relacje i postoje, które są istotne z punktu widzenia lokalnej społeczności, powinny być uruchomione przez właściwe władze samorządowe – ocenia przedstawicielka ministerstwa. Dodaje, że ostateczny kształt siatki połączeń dotowanych z kasy MI zależy od wielu czynników. Wśród nich wymienia ona możliwości finansowe resortu oraz taborowe operatora. Aktualnie połączenia ze wsparciem z budżetu centralnego realizuje PKP Intercity.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP PLK: Umowa na projekt nowej linii Zegrze – Przasnysz

Infrastruktura

PKP PLK: Umowa na projekt nowej linii Zegrze – Przasnysz

inf. pras. PKP PLK 31 marca 2025

Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna "czeka na kolejne zadania"

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

PKP PLK: Umowa na projekt nowej linii Zegrze – Przasnysz

Infrastruktura

PKP PLK: Umowa na projekt nowej linii Zegrze – Przasnysz

inf. pras. PKP PLK 31 marca 2025

Łódzki tunel średnicowy: TBM Faustyna "czeka na kolejne zadania"

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5